Els japonesos sempre han sigut amants del peix fresc. Però les aigües properes a Japó no han tingut molts peixos per dècades.
Així que per a alimentar a la població japonesa, els vaixells pesquers van ser fabricats més grans per a anar mar endins. Mentre més lluny anaven els pescadors més era el temps que els prenia tornar a lliurar el peix. Si el viatge prenia diversos dies, el peix ja no estava fresc.
Per a resoldre el problema, les companyies van instal·lar congeladors en els vaixells pesquers. d'aquesta forma podien pescar i posar els peixos en els congeladors. No obstant això, els japonesos van poder percebre la diferència entre el peix congelat i el fresc, i no els agradava el congelat, que, per tant, s'havien de vendre més barat.
Les companyies van instal·lar llavors en els vaixells tancs per als peixos. Podien així pescar els peixos, ficar-los en els tancs i mantenir-los vius fins a arribar a la costa. Però després d'un temps els peixos deixaven de moure's en el tanc. Estaven avorrits i cansats, encara que vius. Els consumidors japonesos també van notar la diferència del sabor perquè quan els peixos deixen de moure's per dies, perden el sabor fresc........i com van resoldre el problema les companyies japoneses? I com van aconseguir portar peix amb sabor de peix fresc? Si les companyies japoneses et demanessin assessorament, què els recomanaries?
(Mentre penses en la solució?. Llegix el que segueix i relaxa't veient el video següent):
Tan aviat una persona arriba a les seves metes, tals com començar una nova empresa, pagar els seus deutes, trobar una parella meravellosa, o el que sigui, comença a perdre la passió. Ja no necessitarà esforçar-se tant. Així que solament es relaxa.
Experimenten el mateix problema que les persones que guanyen la loteria, o el de qui hereten molts diners i mai maduren, o de qui es queden a casa i es fan addictes als medicaments per a la depressió o l'ansietat.
Com el problema dels pescadors japonesos, la solució és senzilla. "Les persones prosperen mes quan hi ha desafiaments en el seu medi ambient" .
Per a mantenir el sabor fresc dels peixos, les companyies pesqueres posen als peixos dintre dels tancs dels vaixells, però ara posen també un Tauró petit! Clar que el tauró es menja alguns peixos, però els altres arriben molt, però molt vius. Els peixos són desafiats! Han de nedar durant tot el trajecte dintre del tanc, per a mantenir-se vius!
Quan arribis a les teves metes proposa't altres majors. Mai has de crear l'èxit per a després ficar-te al llit en ell. Així que, convida un tauró al teu tanc, i descobreix que tan lluny realment pots arribar. Uns quants taurons et faran conèixer el teu potencial per a seguir viu i fent el que millor fas, de la millor manera possible!! I si ja els trobes en el tanc, deixa'ls que es mosseguin entre si, que no t'espantin les seves dents ni els seus paranys...... tu segueix alerta, però sempre "fresc". Sempre haurà taurons on vagis
Interessant lectura per a aplicar a la vida i al treball.
Així que per a alimentar a la població japonesa, els vaixells pesquers van ser fabricats més grans per a anar mar endins. Mentre més lluny anaven els pescadors més era el temps que els prenia tornar a lliurar el peix. Si el viatge prenia diversos dies, el peix ja no estava fresc.
Per a resoldre el problema, les companyies van instal·lar congeladors en els vaixells pesquers. d'aquesta forma podien pescar i posar els peixos en els congeladors. No obstant això, els japonesos van poder percebre la diferència entre el peix congelat i el fresc, i no els agradava el congelat, que, per tant, s'havien de vendre més barat.
Les companyies van instal·lar llavors en els vaixells tancs per als peixos. Podien així pescar els peixos, ficar-los en els tancs i mantenir-los vius fins a arribar a la costa. Però després d'un temps els peixos deixaven de moure's en el tanc. Estaven avorrits i cansats, encara que vius. Els consumidors japonesos també van notar la diferència del sabor perquè quan els peixos deixen de moure's per dies, perden el sabor fresc........i com van resoldre el problema les companyies japoneses? I com van aconseguir portar peix amb sabor de peix fresc? Si les companyies japoneses et demanessin assessorament, què els recomanaries?
(Mentre penses en la solució?. Llegix el que segueix i relaxa't veient el video següent):
Tan aviat una persona arriba a les seves metes, tals com començar una nova empresa, pagar els seus deutes, trobar una parella meravellosa, o el que sigui, comença a perdre la passió. Ja no necessitarà esforçar-se tant. Així que solament es relaxa.
Experimenten el mateix problema que les persones que guanyen la loteria, o el de qui hereten molts diners i mai maduren, o de qui es queden a casa i es fan addictes als medicaments per a la depressió o l'ansietat.
Com el problema dels pescadors japonesos, la solució és senzilla. "Les persones prosperen mes quan hi ha desafiaments en el seu medi ambient" .
Per a mantenir el sabor fresc dels peixos, les companyies pesqueres posen als peixos dintre dels tancs dels vaixells, però ara posen també un Tauró petit! Clar que el tauró es menja alguns peixos, però els altres arriben molt, però molt vius. Els peixos són desafiats! Han de nedar durant tot el trajecte dintre del tanc, per a mantenir-se vius!
Quan arribis a les teves metes proposa't altres majors. Mai has de crear l'èxit per a després ficar-te al llit en ell. Així que, convida un tauró al teu tanc, i descobreix que tan lluny realment pots arribar. Uns quants taurons et faran conèixer el teu potencial per a seguir viu i fent el que millor fas, de la millor manera possible!! I si ja els trobes en el tanc, deixa'ls que es mosseguin entre si, que no t'espantin les seves dents ni els seus paranys...... tu segueix alerta, però sempre "fresc". Sempre haurà taurons on vagis
Interessant lectura per a aplicar a la vida i al treball.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada