dimecres, 10 de març del 2010

5 Coses importants que t'ensenya la vida


Avui he ensopegat amb aquest conte que vull compartir amb tots vosaltres



1.- La pregunta més important.


Durant el meu segon semestre en l'escola el nostre professor ens va donar un examen sorpresa. Jo era un estudiant conscient i vaig llegir ràpidament totes les preguntes, fins que vaig llegir l'última:
"Quin és el nom de la dona que neteja l'escola?"

Segurament això era algun tipus de broma. Jo havia vist moltes vegades a la dona que netejava l'escola. Ella era alta, cabell fosc, com de cinquanta anys, però, com anava jo a saber el seu nom? Vaig lliurar el meu examen, deixant l'última pregunta en blanc. Abans que acabés la classe, algú li va preguntar al mestre si l'última pregunta contaria per a la nota de l'examen.

-Absolutament - va dir el professor - En les seves carreres vostès coneixeran moltes persones.Totes són importants. Ells mereixen la seva atenció i cura, encara que només els somriguin i diguin:!Hola!.

Jo mai vaig oblidar aquesta lliçó. També vaig aprendre que el seu nom era Elena.

TOTS SOM IMPORTANTS


2.- Auxili en la pluja.

Una nit, a les 11:30 p. m., una dona afroamericana, d'edat avançada estava aturada en la vorera d'una autopista d'Alabama, tractant de suportar una forta tempesta.

El seu cotxe s'havia espatllat i ella necessitava desesperadament que la portessin. Tota mullada, ella va decidir detenir el primer cotxe. Un jove blanc es va detenir a ajudar-la, a pesar de tots els conflictes que havien ocorregut durant els 60. El jove la va dur a un lloc segur, la va ajudar a obtenir assistència i la va posar en un taxi. Ella semblava estar bastant apurada. Ella va anotar l'adreça del jove, li va agrair i se'n va anar.

Set dies van passar, quan van tocar la porta de la seva casa. Per sorpresa seva, un televisor pantalla gegant a color li va ser lliurat per correu a casa seva. Tenia una nota especial adjunta al paquet. Aquesta deia: "Moltíssimes gràcies per ajudar-me en l'autopista l'altra nit. La pluja va anegar no només la meva roba sinó el meu esperit. Llavors va aparèixer vostè. Gràcies a vostè, vaig poder arribar al costat del llit del meu marit agonitzant, just abans que morís. Déu ho beneeixi per ajudar-me i per servir a uns altres desinteressadament. Sincerament: La Senyora de Nat King Cole.

No esperis res a canvi i ho rebràs.


3.- Sempre recorda aquells a qui serveixes.

En els dies que un gelat costava molt menys, un nen de 10 anys va entrar en un establiment i es va asseure en una taula. La cambrera va posar un got d'aigua davant d'ell.

-Quant costa un gelat de xocolata amb ametlles? - va preguntar el nen.

-Cinquanta cèntims- va respondre la cambrera.

El nen va treure la seva mà de la seva butxaca i va examinar les monedes.

-Quant costa un gelat sol? - va tornar a preguntar.

Algunes persones estaven esperant per una taula i la cambrera ja estava una mica impacienti.

-Trenta-cinc cèntims- va dir ella bruscament.

El nen va tornar a contar les monedes.

-Vull el gelat sol - va dir el nen.

La cambrera li va portar el gelat, va posar el compte en la taula i se'n va anar. El nen va acabar el gelat, va pagar en la caixa i va marxar. Quan la cambrera va tornar, ella va començar a netejar la taula i llavors li va costar empassar saliva amb el que va veure. Allí, posat ordenadament al costat del plat buit, havien quinze cèntims... la seva propina.

MAI JUTGIS A ALGÚ ABANS D'HORA


4.- Els obstacles en el nostre camí.

Fa molt temps, un rei va col·locar una gran roca obstaculitzant un camí. Llavors es va amagar i va mirar per a veure si algú llevava la tremenda roca. Alguns dels comerciants més adinerats del rei i cortesans van venir i simplement li van fer una volta. Molts van culpar al rei sorollosament de no mantenir els camins nets, però cap va fer res per a treure la pedra gran del camí.

Llavors un camperol va venir, i duia una càrrega de verdures. A l'aproximar-se a la roca, el camperol va posar la seva càrrega a terra i va tractar de moure la roca a un costat del camí. Després d'empènyer i fatigar-se molt, ho va assolir. Mentre recollia la seva càrrega de vegetals, ell va veure una cartera a terra, just on havia estat la roca. La cartera contenia moltes monedes d'or i una nota del mateix rei indicant que l'or era per a la persona que remogués la pedra del camí. El camperol va aprendre el que els altres mai van entendre. Cada obstacle presenta una oportunitat per a millorar la condició d'un.

SI ALGUNA VEGADA CAUS, AIXECA'T I SEGUEIX ENDAVANT


5.- Donant sang.

Fa molts Anys, quan treballava com voluntari en un Hospital de Stanford, vaig conèixer a una nena anomenada Liz qui patia d'una estranya malaltia. La seva única oportunitat de recuperar-se aparentment era una transfusió de sang del seu germà de 5 anys, qui havia sobreviscut miraculosament a la mateixa malaltia i havia desenvolupat els anticossos necessaris per a combatre la malaltia. El doctor va explicar la situació al germà de la nena, i li va preguntar si estaria disposat a donar la seva sang a la seva germana. Jo ho vaig veure dubtar per només un moment abans de prendre un gran sospir i dir:

Sí , ho faré, si això salva a Liz.

Mentre la transfusió continuava, ell estava ficat al llit en un llit al costat de la de la seva germana, i somrient mentre nosaltres ho assistíem a ell i a la seva germana, veient retornar el color a les galtes de la nena.

Llavors la cara del nen es va posar pàl·lida i el seu somriure va desaparèixer. El va mirar al doctor i li va preguntar amb veu tremolosa:

A quina hora començaré a morir-me?

Sent només un nen, no havia comprès al doctor; ell pensava que li donaria tota la seva sang a la seva germana. I encara així la hi donava.


DÓNA TOT PER QUI ESTIMES

1 comentari:

Anònim ha dit...

No se com he arribat al teu blog, pero estic content d'haver-ho fet, aquests contes son un tresor, des d'aquest mateix moment tens un nou lector meravellat per la teva sensibilitat. Espero amb premura perque la meva filleta sigui mes gran per que els llegiexi i comprengui la bondat que hi contenen. Un salut afectuos per el redactor/a del blog.