dimecres, 6 de febrer del 2008

Garzón imputa "col·laboració" també a tres membres d'EHAK

Aquesta obsessió d'emportar-se per davant i cap a la presó als diferents membres de l'esquerra abertzale no té aturador. El jutge de l'Audiència Nacional espanyola Baltasar Garzón ha ampliat la seva ofensiva imputant també un delicte de "col·laboració amb organització terrorista" i "associació il·lícita" a tres membres d'EHAK, tal com va fer ahir amb tres representanates d'ANV. Els imputats són el president de la formació, Juan Carlos Ramos, i Jesus Mari Agirre i Sonia Jacinto. A més, amenaça amb repetir aquestes accions contra dues parlamentàries.
No se perqué però després d'assabentar-me de la noticia he pensat en aquell poema d'en Martin Niemöller, que molt sàviament en feia esment l'altre dia en Xavier Quartiella.


Quan els nazis van vindre a buscar els comunistes,
vaig guardar silenci,
perquè jo no era comunista,

Quan van empresonar els socialdemòcrates,
vaig guardar silenci,
perquè jo no era socialdemòcrata,

Quan van vindre a buscar els sindicalistes,
no vaig protestar,
perquè jo no era sindicalista,

Quan van vindre a buscar els jueus,
no vaig protestar,
perquè jo no era jueu,

Quan van vindre a buscar-me,
no hi havia ningú més que poguera protestar.